اندازه صفحه سنگ ساب چقدر است؟اندازه صفحه سنگ ساب یکی از مهمترین پارامترها در تعیین میزان سرعت آن است؛ به همین دلیل است که در زمان خرید انواع صفحه سنگ باید به سایز آن دقت کنید. در این مقاله از ابزاری ها می‌خواهیم سایز استاندارد صفحه سنگ ساب را بررسی کرده و نحوه اندازه گیری آن را به شما آموزش دهیم.

اهمیت تعیین اندازه صفحه سنگ ساب

اندازه صفحه سنگ به طور مستقیم بر روی ویژگی‌هایی مانند سرعت و توانایی انجام کار این صفحات تاثیر دارد. علاوه بر این، در زمان بستن صفحه سنگ بر روی دستگاه، باید اندازه دقیق آن را بدانید تا در زمان بستن صفحه، از سفت و ایمن بودن آن مطمئن شوید. شما می‌توانید برای یادگیری نحوه بستن صفحه سنگ بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

نحوه تعیین اندازه صفحه سنگ ساب

برای اینکه بتوانید اندازه صفحه سنگ ساب را مشخص کنید، نیاز است که تعداد برش‌های ایجادشده بر روی صفحه را بشمارید. مراحل انجام این کار عبارتند از:

  • قطر صفحه سنگ ساب را قبل از شروع به کار اندازه گیری کنید.
  • مدت زمان کارکرد و تعداد عملیات بر روی قطعه کار را تعیین کنید.
  • بعد از انجام کار قطر صفحه سنگ ساب را اندازه گیری کنید.
  • تعداد عملیات را در این اختلاف قطر ضرب کنید تا اندازه صفحه سنگ به دست آید.

اندازه استاندار صفحه سنگ ساب چقدر است؟

صفحه سنگ ساب در دو اندازه استاندارد 4.5 اینچ یا 115 میلی‌متر و 9 اینچ یا 230 میلی‌متر تولید شده و به بازار عرضه می‌شود.

اندازه استاندار صفحه سنگ ساب چقدر است؟

صفحه سنگ ساب با اندازه بزرگتر برای کاربردهای سنگین مناسب است؛ اما دیسک‌های کوچک‌تر را معمولا برای کاربردهای ظریف استفاده می‌کنند. از آنجا که سرعت با قطر صفحه سنگ ساب ارتباط غیر مستقیم دارد؛ صفحاتی با اندازه کوچکتر، سرعت بالاتری داشته و زودتر فرسوده می‌شوند.

ضخامت صفحه سنگ ساب

معمولا اندازه صفحه سنگ ساب علاوه بر قطر، به ضخامت آن هم برمی‌گردد؛ این ضخامت از 2/1 تا 5 اینچ تفاوت دارد و بر روی دقت صفحه سنگ اثر دارد. معمولا صفحات سنگ با ضخامت یک میلیمتر دارای سرعت بالا و دقت زیادی هستند و برای کار بر روی ورق‌های فلزی نازک یا پروفیل‌ها استفاده می‌شوند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی اندازه صفحه سنگ ساب و اهمیت اطلاع از آن پرداختیم؛ همچنین نحوه اندازه گیری این کمیت را هم به شما آموزش دادیم. شما می‌توانید برای خرید صفحه سنگ ساب در انواع مختلف با ابزاری ها تماس گرفته و این محصولات را از بهترین برندها خریداری کنید.

سوالات متداول

آیا اندازه صفحه سنگ ساب بر روی دقت آن تاثیر دارد؟

بله. معمولا صفحات سنگی با اندازه و ضخامت کمتر، دقت بیشتری دارند و برای کارهای ظریف مناسب‌تر هستند.

آیا اندازه صفحه سنگ ساب به مرور زمان تغییر می‌کند؟

بله. معمولا با افزایش تعداد عملیات‌های انجام شده و فرسوده شدن صفحات، اندازه آنها کوچکتر خواهد شد.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *