چگونه از عرق کردن پا در کفش جلوگیری کنیم؟تعریق شدید پا در کفش‌های کار یکی از مشکلات بسیار جدی برای برخی از افراد است که علاوه بر ایجاد بوی ناخوشایند، می‌تواند فعالیت کردن را هم سخت کند. به همین دلیل خیلی از کارگران یا مهندسان به دنبال راهی هستند که بتوانند از عرق کردن پا در کفش ایمنی جلوگیری کنند. در این مقاله از ابزاری ها می‌خواهیم روش‌های جلوگیری از عرق کردن پا در کفش ایمنی را به شما معرفی کنیم.

انتخاب اندازه مناسب کفش ایمنی

یکی از مهمترین نکات برای جلوگیری از عرق کردن پا در کفش ایمنی، داشتن اندازه مناسب است؛ زیرا در صورتی که اندازه و عرض کفش مناسب باشد، پاهای شما در فضای کوچکی فشرده نخواهند شد و در نتیجه عرق نمی‌کنند.

شما می‌توانید برای آشنایی با نحوه تعیین سایز کفش ایمنی مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید. در صورتی که سایز کفش مناسب نباشد، ممکن است قارچ یا میخک در ناحیه بین انگشتان یا پاشنه پا رشد کنند.

رعایت نظافت پاها

یکی دیگر از روش‌های جلوگیری از تعریق در کفش ایمنی این است که به صروت روزانه (صبح و عصر)، پاهای خود را بشویید و کاملا خشک کنید. به این ترتیب زمانی که وارد محیط گرم و مرطوب کفش می‌شوند، کمتر عرق خواهند کرد. همچنین نیاز است که روزانه جوراب‌های خود را تعویض کنید تا باکتری‌ها و قارچ‌ها فرصت رشد پیدا نکنند.

انتخاب جنس مناسب کفش کار و جوراب

اگر می‌خواهید بدون عرق کردن پا یا ایجاد بوی نامطبوع، کفش کار بپوشید؛ باید به جنس کفش و جوراب دقت کنید. دقت کنید که کفش کار شما دارای محافظ ضد تعریق باشد و از مواد قابل تنفس یا مکانیسم‌های تهویه در ساختار آن استفاده شود.

انتخاب جنس مناسب کفش کار و جوراب از روش‌های جلوگیری از عرق کردن پا در کفش ایمنی

برای مثال کفی‌ها یا آسترهایی با الیاف طبیعی مانند کنف یا پشم از بهترین گزینه‌ها برای جلوگیری از تعریق هستند؛ زیرا می‌توانند مقدار زیادی از رطوبت را از بین ببرند. علاوه بر این، رویه کفش کار هم بهتر است از جنس میکرو جیر یا چرم باشد که از ایجاد باکتری‌های فعال در زمان تعریق جلوگیری خواهد کرد. برای مثال پیشنهاد ما خرید کفش ایمنی پاتن مدل پدیده است که از رویه چرم و آستری با الیاف طبیعی تولید شده است.

خشک شدن کامل کفش‌ها قبل از پوشیدن

قبل از اینکه کفش‌های ایمنی را بپوشید، باید مطمئن شوید که کاملا خشک هستند تا از تعریق جلوگیری شود؛ به ویژه کفش‌هایی که از جنس چرم ساخته شده‌اند، زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند. در پایان یک روز کاری و زمانی که کفش‌ها را از پا درمی‌آورید، باید آنها را در معرض هوای آزاد قرار دهید تا رطوبتی را که در طول روز جذب کرده‌اند، از دست بدهند.

دقت داشته باشید که کفش ایمنی از 24 تا 48 ساعت زمان برای خشک شدن نیاز دارد؛ بنابراین بهتر است که یک کفش یدک هم داشته باشید. به علاوه، استفاده از روزنامه در داخل کفش و قرار دادن آن در محیطی با تهویه مطبوع، می‌تواند زمان خشک شدن را کوتاه‌تر کند. هرگز کفش‌های کار را برای خشک شدن بر روی منبع گرما یا در نزدیکی آن قرار ندهید؛ زیرا گرما باعث سفت و شکننده شدن رویه آنها خواهد شد.

استفاده از ضد عفونی کفش

اگر در محل کار زیادی عرق می‌کنید، بهتر است از دئودورانت یا ضد عفونی کننده‌های طبیعی مانند برگ مریم گلی استفاده کنید. تنها کافی است مقداری از این ماده را در کفش بزنید و آن را به مدت 15 دقیقه در محلی با تهویه مناسب بگذارید.

استفاده از ضد عفونی کفش از روش‌های جلوگیری از عرق کردن پا در کفش ایمنی

معمولا انجام این کار، حدود 3 بار در هفته طول می‌کشد. جوش شیرین، زنجبیل، چای سیاه و سرکه هم دارای خواص ضد باکتریایی هستند و می‌توانید در پایان روز کاری، پاهای خود را با استفاده از آنها ضد عفونی کنید.

داشتن کفش یدک

برای اینکه بتواند از تعریق پا در کفش ایمنی جلوگیری کنید، حداقل دو جفت کفش ایمنی داشته باشید که بتوانید روزانه آنها را جایگزین کرده و به هریک فرصت کافی برای خشک شدن بدهید. همچنین شما می‌توانید با داشتن یک کفش یدک، به راحتی کفش‌های ایمنی خود را بشویید و تمیز کنید. برای آشنایی با نحوه نگهداری از انواع کفش ایمنی مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

پابرهنه شدن

یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عرق کردن پاها در کفش ایمنی، این است که به مدت چند دقیقه کفش‌ها را از پایتان درآورید. حدود 2 یا 3 بار در زمان کار، پاهای خود را به مدت 5 تا 10 دقیقه از کفش درآورده و اجازه دهید که در معرض هوای آزاد خشک شوند. به این ترتیب پاهایتان کمتر بو گرفته و از ایجاد قارچ یا بیماری پوستی هم جلوگیری خواهد شد.

سخن پایانی

در این مقاله از ابزاری ها راه‌های جلوگیری از عرق کردن پا در کفش ایمنی را به شما آموزش داده و گفتیم که چطور می‌توانید از بو گرفتن پا جلوگیری کنید. بهترین راه برای جلوگیری از این موضوع، استفاده از کفش‌های ایمنی باکیفیت از جنس چرم است. ابزاری ها به عنوان نمایندگی کفش پاتن فعالیت دارد و این محصولات را به صورت مستقیم روانه بازار می‌کند.

سوالات متداول

آیا می‌توان از پودرهای مخصوص برای جلوگیری از عرق کردن پا در کفش ایمنی استفاده کرد؟

توصیه می‌شود که به جای استفاده از پودرهای شیمیایی، از مواد طبیعی استفاده کنید که حساسیت زا نیستند.

بهترین راه برای جلوگیری از تعریق پاها در کفش کار چیست؟

بهترین راه برای جلوگیری از تعریق پاها در کفش، از ترکیب این روش‌ها استفاده کرده و حتما فرصت استراحت را به پاها بدهید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *